پیش‌بینی پاسخ به شکست بر‌اساس قالب‌های‌ذهنی زبانی در میان زبان‌آموزان ایرانی: نقش واسطۀ جهت‌گیری هدف و یادگیری خودتنظیمی

پروین ربیعی؛ مهناز شاهقلیان؛ هادی هاشمی رزینی

دوره 18، شماره 65 ، مهر 1401، ، صفحه 83-105

https://doi.org/10.22054/jep.2023.62739.3436

چکیده
  قالب‌های‌ذهنی به عنوان یک سیستم شناختی-انگیزشی مشخص می‌کنند که چگونه افراد درباره ویژگی‌های شخصیتی خود، تلاش، موفقیت و شکست در شرایط مختلف فکر می‌کنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطۀ بین قالب‌های‌ذهنی زبانی با پاسخ به شکست در میان زبان‌آموزان با نقش واسطۀ جهت‌گیری هدف و یادگیری خودتنظیمی بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی و بر‌اساس ...  بیشتر